29.09.2010

Правилник на ОС

   П Р А В И Л Н И К

ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И ДЕЙНОСТТА НА

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ – ПОМОРИЕ, НЕГОВИТЕ КОМИСИИ И ВЗАИМОДЕЙСТВИЕТО МУ С ОБЩИНСКАТА АДМИНИСТРАЦИЯ

/на основание чл.21, ал.3 от ЗМСМА/

 

            І.ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

 

            Чл.1. С този Правилник се уреждат въпросите, свързани с организацията и функционирането на Общинския съвет и неговите комисии, взаимодействието му с общинската администрация , както и всички въпроси, посочени в ЗМСМА и други закони.

          ІІ. ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

            Чл.2.Общински съвет – Поморие е орган на местното самоуправление, избран от жителите  на общината с мандат от четири години при условия и ред, определени от закона.

          Чл.3. Общински съвет – Поморие се състои от 21 общински съветници.

          Чл.4.Общинският съвет определя политиката за изграждане и развитие на общината във връзка с осъществяването на дейностите по чл. 17 от ЗМСМА, както и на други дейности , определени със закон.

          Чл.5.(1) Общинският съвет:

          1.създава постоянни и временни комисии и избира техните членове;

          2.одобрява общата численост и структурата на общинската администрация и определя средствата за работна заплата на персонала от общинския бюджет по предложение на кмета на общината;

          3.избира и освобождава председателя и зам.-председателя на общинския съвет;

          4.определя размера на трудовите възнаграждения на Кмета на общината, кметовете на кметства и кметските наместници в общината в рамките на действащата нормативна уредба и определя средствата за работна заплата на персонала от общинския бюджет, по предложение на кмета на общината;

          5.приема и изменя годишния бюджет на общината, осъществява контрол и приема отчета за изпълнението му;

          6. Определя размера на местните данъци, при условия, ред и в границите, установени със закон; както и местните такси и цени на услуги, в границите определени от ЗМДТ;

          7.приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество и определя конкретните правомощия на кмета на общината и кметове на кметствата;

          8.приема решения за създаване, преобразуване и прекратяване на търговски дружества с общинско имущество и избира представители на общината в техните  органи, приема правилник за дейността на общинските предприятия съгласно чл.52 от Закона за общинската собственост;

          9.приема решения за ползване на банкови кредити, за предоставяне на безлихвени заеми, както и решения за поемане на общински дълг чрез сключване на договори за заем или емитиране на общински ценни книжа и за издаване на общински гаранции  при условия и по ред, определен със закон /Закона за общинския дълг/;

         10.приема решения за създаване и одобряване на градоустройствени планове и техни изменения за територията на общината или за части от нея при условията и по реда на Закона за устройство на територията ;

          11.приема стратегии, прогнози, програми и планове за развитие на общината, които отразяват и европейските политики  за развитие на местните общности;

          12.определя изисквания за дейността на физическите и юридическите лица на територията на общината, които произтичат от екологичните, историческите, социалните и други особености на населените места, както и от състоянието на инженерната и социалната инфраструктура;

          13.приема решения за създаване и за прекратяване на общински фондации и за управлението на дарено имущество;

          14.приема решения за участие на общината в сдружения на местни власти в страната и в  чужбина, както и в други юридически лица с нестопанска цел  и определя представителите на общината  в тях;

          15.създава кметства при условия и по ред, определени със закон;

          16.прави предложения за административно-териториални промени, засягащи територията и границите на общината;

          17.приема решения за именуване и преименуване на улици, площади, паркове, инженерни съоръжения, вилни зони, курорти и курортни местности, и други обекти с общинско значение;

          18.обсъжда и приема решения по предложения на кметове на кметства и кметски наместници на населени места по въпроси от своята компетентност;

          19.приема решения за произвеждане на референдуми и общи събрания на населението по въпроси от своята компетентност;

          20.одобрява символ и печат на общината.

          21.удостоява с почетно гражданство български и чуждестранни граждани, по реда, посочен в Наредбата  на общинския съвет.

          (2) Общинският съвет решава и други въпроси с местно значение, които не са от  изключителната компетентност на други органи включително за обявяване на определен ден за празничен и неприсъствен на територията на общината, кметството или населеното място, по предложение на кмета на общината след съгласуване с областния управител.

(3) Общинският съвет  упражнява текущ и последващ контрол върху изпълнението на приетите от него актове.

          Чл.6. (1) Общинският съвет избира обществен посредник, който съдейства за спазване правата и законните интереси на гражданите пред органите на местното самоуправление и местната администрация.

(2)Организацията и дейността на обществения посредник се уреждат с правилник, приет от общинския съвет.

            (3) Общественият посредник се избира и освобождава с мнозинство 2/3 от общия брой на общинските съветници.

          Чл.7.Кметът на общината определя подходящо помещение в сградата на общината, където се съхраняват копия от актовете на общинския съвет от последните 10 години на хартиен носител и се осигурява достъп на желаещите граждани да ги четат на място в рамките на осемчасово работно време във всеки работен ден. На всеки гражданин, желаещ да получи копие от даден акт на общинския съвет, се осигурява възможност за това срещу заплащане.

          Чл.8.(1) В изпълнение на правомощията си в чл.5 от този правилник, общинският съвет приема правилници, наредби, решения, инструкции, декларации и обръщения, по въпроси от местно значение, които актове  се изпращат на областния управител и на кмета на общината в седем дневен  срок от приемането им.

(2) Всички актове на общинския съвет се довеждат до знанието на населението на общината, чрез Интернет  страницата на общината, чрез обявяването им на таблото за съобщения в сградата на община Поморие, в срока по ал.1, чрез средствата за масово осведомяване – електронни и печатни медии. Когато това е предвидено със закон актовете на общинския съвет се обнародват в Държавен вестник .

(3) Оспорването, спирането, отмяната или потвърждаването на оспорените актове на общинския съвет се разгласяват по реда на ал.2 

          Чл.9. (1) Право на инициатива за внасяне на проекти за правилници, наредби и  инструкции имат общинските съветници, кмета на общината, заместник кмета, секретарят на общината и представителите на търговски дружества с общинско участие.

          (2) Проектът за годишния бюджет на общината се внася и докладва от кмета на общината в законоустановения срок.

          (3) Наредби и правилници се разглеждат и приемат на две четения.

          (4) Между първото и второто четене общинските съветници представят писмени предложения в срок, определен с решение на общинския съвет.

          (5) Вносителят на проекта и водещата постоянна или временна комисия отразяват предложенията в проекта и го представят в окончателен вид за обсъждане и приемане на второ четене в срок, определен с решение на общинския съвет.

          (6) При второто четене се подлагат на гласуване всички, постъпили в срока по ал.4, предложения.

          (7) Срокът между двете четения не може да бъде по-голям от 30 дни.

          (8) Предложенията за редакционни поправки или поправки, свързани със законоустановени изисквания в правилници и наредби, се разглеждат на едно четене.

           Чл.10.(1) Основна форма на дейност на общинския съвет е заседанието.

          (2) Общинският съвет се свиква на заседание от неговия председател:

1.по негова инициатива;

2.по искане на 1/3 от общинските съветници;

3.по искане на 1/5 от избирателите на общината;

4.по искане на областния управител.

5.когато е постъпило искане от областен управител за ново разглеждане на приет от Общинския съвет акт.  Заседанието се свиква от  председателя на ОбС в седемдневен срок от  получаване на  акта с мотивите за неговото връщане от областния управител.                                  

            (3) В случаите по т.2 и 3 от ал.2 искането  се съпровожда с проект за дневен ред.

            (4) В случаите по т.2, 3 и 4 на ал.2 председателят свиква  заседание в седем дневен срок от внасяне на искането. Когато е постъпило искане от областния управител за ново разглеждане на приет от Общинския съвет акт, заседанието се свиква от Председателя на ОбС в седемдневен срок от получаване на акта с мотивите за неговото връщане от областния управител. След изтичане на този срок , ако заседанието не бъде свикано от председателя , то се свиква от вносителя на искането и се провежда  в седем дневен срок от свикването. 

           (5) Уведомяването на общинските съветници за заседанието се извършва с писмени покани, изпратени на посочен от тях адрес или се получават лично в деловодството на общинския съвет срещу подпис най-малко седем дни преди заседанието, а при спешни случаи и в по-кратък срок, но не по-малко от три дни. Едновременно с поканите се изпраща проект за дневен ред, проекторешения и други материали за заседанието, или общинските съветници се уведомяват писмено, къде тези материали са предоставени на тяхно разположение.

         (6) В дневния ред на заседанието не могат да се включват проекторешения по въпроси, които не са обсъдени в съответните постоянни комисии и без становището им.

          (7) В точка текущи от дневния ред се допускат само въпроси, неизискващи обсъждане в постоянните комисии и гласуване на заседанието.

          (8)За предстоящите заседания на съвета обществеността от всички населени места се уведомява в същия седемдневен срок на подходящи за обяви места и чрез средствата за масова информация в общината.

ІІІ ОРГАНИ  НА УПРАВЛЕНИЕ

          Чл.11.(1) Общинският съвет избира от своя състав председател на съвета. Изборът се провежда с тайно гласуване. За избран се смята кандидатът, който е получил повече от половината от гласовете от общия брой на съветниците.

(2) Общинският съвет може да избере заместник-председатели на съвета Изборът се провежда с тайно гласуване. За избран се смята кандидатът за заместник-председател, който е получил повече от половината от гласовете от общия брой на съветниците.

(3) При предсрочно прекратяване на правомощията на председателя, при негово отсъствие, както и при обсъждане на дейността му, заседанието се председателства от заместник- председател или избран с обикновено мнозинство – общински съветник.

          Чл.12 (1)Председателят на съвета :

1.свиква съвета на заседание;

2.ръководи подготовката на заседанията на съвета;

3.ръководи заседанията на съвета;

4. подпомага съветниците в тяхната дейност;

5.представлява съвета пред външни лица и организации.

6.изготвя и внася за разглеждане два пъти годишно отчет за дейността на съвета и на неговите комисии, който се разглежда в открито заседание и се разгласява на населението  чрез публикуването му  в  интернет страницата на Общината   или чрез средствата за масово осведомяване.

7.осигурява необходимите условия за работата на комисиите на Общинския съвет и на общинските съветници;

8.упражнява контрол върху изразходването на средствата, предвидени за издръжка на Общинския съвет;

9.удостоверява с подписа си съдържанието на протоколите от заседанията на Общинския съвет;

10.следи за довеждане до знанието на гражданите  на общината на всички актове, приети от Общинския съвет;

11.нарежда актовете, приети от Общинския съвет, да бъдат доведени до знанието на гражданите на общината чрез публикуване в местния печат, на определено място в сградата на общината или на официалната  интернет страница на общината.

         (2)Заместник-председателят на съвета:

1.замества председателя във всичките му функции и задължения при негово отсъствие;

2.координира работата на постоянните комисии;

3.координира и отчита изпълнението на взетите решения от общинския съвет;

4.подпомага съветниците в тяхната дейност и при връзките им с обществеността.

5.Удостоверява  с подписа    си списъка с поименното  гласуване. 

          Чл.13.(1) Общинският съвет определя продължителността на работното време и месечното възнаграждението на председателя и заместник-председателят в зависимост от обема на работата, която извършват.

 (2)Възнаграждението на председателя на съвета е равно на възнаграждението на кмета на общината  и се определя от месечната заетост.

 (3) Възнаграждението на зам.председателя, който е с трудов договор на пълно работно време е в размер на 50% от възнаграждението на председателя на ОбС, като се взема предвид за основа възнаграждението на осем часов работен ден на председателя.

(4) Председателят и зам.председателите имат всички права по трудово правоотношение.

 (5) Председателят на Общинския съвет има право на  платен годишен отпуск по реда на КТ,   след  писмено уведомяване на  общинския съвет.

(6) Заместник-председателя уведомява писмено председателя на общинския съвет за времето, през което ще ползва платен годишен отпуск.    

           Чл.14. Председателски съвет:

          1.осъществява контрол върху изпълнението на решенията на Общинския съвет;

          2.разработва проект за дневен ред и определя дата на заседанието;

          3.провежда консултации във връзка с дейността на Общинския съвет;

          4.разглежда постъпили сигнали, жалби и предложения по обществено значими въпроси на общината.

          Чл.15. Председателският съвет се формира от:

          1.председателя на Общинския съвет;

          2.заместник-председателите на съвета;

          3.председателите на постоянни комисии.

          ІV ЗАСЕДАНИЯ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

          Чл.16 (1)Общинският съвет се свиква на заседание не по-малко от шест пъти годишно.

(2) Заседанията на общинския съвет са законни, ако присъстват повече от половината от общия брой на съветниците.

(3) Решенията на общинския съвет се  вземат с явно гласуване, с мнозинство  повече от половината от присъствуващите съветници.

(4) Решенията на общинския съвет по чл.21, ал.1, т.1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 16, 17 и 20 и по чл.21а, ал.3  от ЗМСМА, както и решенията по чл.5, ал.1, т.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10,12, 15, 16, 17,19 и 20  от този правилник се вземат с мнозинство повече от половината от общия брой общински съветници в Община Поморие.

(5) Решенията  по чл.21 ал.1 т.6, 7, 8, 9, 10, 14,  и  15 от ЗМСМА  се приемат с поименно гласуване, което се отразява в протокола от заседанието.

          Чл.17. Заседанията се провеждат в гр.Поморие, освен ако общинският съвет не реши да се проведе заседание в друго населено място в общината, от 9.30 до 14.00 часа. По решение на общинския съвет те могат да бъдат удължавани, но не повече от два часа. Ако до 30 минути след обявения час няма необходимия кворум за откриване на заседанието, то се отлага за следващия календарен ден.

          Чл.18(1)Въпросите, предстоящи за разглеждане на заседанието, проекторешенията и материалите по тях се подготвят и обсъждат от комисиите на съвета в 15 дневен срок от постъпване на предложенията.

(2) Проектите за решения се докладват от кмета на общината, от заместниците му, председателите на комисии или  от общински съветници.

(3) По всяка точка от дневния ред се изслушва становището на съответната комисия или кмета на населеното място.

(4) Материалите, внесени за обсъждане от общинската администрация в общинския съвет, следва да бъдат подписани от кмета на общината или ресорен заместник-кмет и изписани  инициалите на служителя, който ги изготвя. Освен мотиви в докладната записка следва да има предложен проект за решение.

          Чл.19. След откриване на заседанието от председателя се пристъпва към гласуване на проекта за дневен ред. В него могат да бъдат включени и въпроси извън определения дневен ред, ако са разгледани в постоянните комисии и за това предложение гласуват 2/3 от общия брой съветници.След приемането на дневния ред не могат да се обсъждат невключени в него въпроси, освен в изключителни случаи, като бедствия, аварии и други.

          Чл.20. Думата се иска с вдигане на ръка или с писмена заявка. Председателят определя реда на изказващите се според постъпването на заявките. Изказванията се правят от трибуната.

          Чл.21.(1) В случаите, когато говорещият се отклонява от обсъждания въпрос, председателят го предупреждава, а ако нарушението продължава, му отнема думата.

(2) Общинският съветник не може да говори по същество по един и същ въпрос повече от веднъж.

          Чл.22(1)Общинските съветници имат право на реплика, която представлява кратко възражение по същество на току-що приключило изказване. Тя се прави веднага след изказването и не може да трае повече от две минути. По едно изказване се допускат най-много две реплики.

(2) След направените реплики изказалият се общински съветник има право на отговор с времетраене от две минути.

          Чл.23. Всеки съветник има право на лично обяснение с времетраене до три минути, в  случаите когато:

1.в изказване на заседание е лично засегнат;

2.желае да обясни мотивите за свой  отрицателен вот след явно гласуване. Думата за лични обяснения на отрицателен вот се дава най-много на трима общински съветници след проведено гласуване на въпрос по същество.

          Чл.24.(1) По процедурни въпроси думата се дава незабавно. Процедурни са въпросите, свързани с предложения за прекратяване или отлагане на заседанието, за прекратяване или отлагане на разискванията, за изменение на начина и реда на гласуване, за възражения срещу реда на водене на заседанието и нарушения на правилника и други, с които не се засяга същността на главния въпрос, предмет на обсъждането.

(2) След приемане на процедурно предложение за прекратяване на изказванията думата се дава на по един представител от политическите групи и независими съветници.

          Чл.25. Думата се дава незабавно при поискване от:

          областния управител;  

          кмета на общината, а при отсъствие от заместниците му; председателите на постоянните комисии;

          ръководителите на групи съветници на политически сили.

          Чл.26. Председателят прекратява разискванията, когато:

1.списъкът със заявки за изказвания е изчерпан и никой не иска думата;

2.общинските съветници са гласували процедурно предложение за прекратяване на изказванията.

          Чл.27. Председателят може да прекъсне заседанието за определено време в случаите:

1.на шум, безредие или друга ненормална за работа обстановка;

2.когато важни обстоятелства извън заседанието го налагат;

3.по искане на общинските съветници от една политическа група за не повече от 15 минути и не повече от веднъж по всеки основен въпрос от дневния ред.

4.по искане на председател на постоянна комисия за нови факти по дневния ред за не повече от 20 минути.

          Чл.28.(1)По време на заседание гласуването е лично. Гласува се “за”, “против” или “въздържал се”. Гласуването е явно, чрез вдигане на ръка или поименно, ако за това има решение на общинския съвет, както и в случаите на чл.16, ал.5 от този правилник.

(2) Поименно гласуване се извършва чрез прочитане имената на общинските съветници по азбучен ред, които отговарят “за”,  “против”, “въздържал се”. За поименното гласуване  се съставя протокол, в който се отразява вота на всеки  общинският съветник  – “ за “ – “против “ , “въздържал се”.

          Чл.29. Председателят обявява, че заседанието пристъпва към гласуване. Докато трае гласуването, думата не може да бъде давана никому.

          Чл.30.(1) Всички направени предложения се поставят на гласуване. Резултатът от гласуването се обявява от председателя.

(2)За всеки въпрос се гласуват  предложенията за решения на постоянните комисии, а след това предложенията по реда на тяхното постъпване.

          Чл.31.(1)Заседанията на общинския съвет са публични, като местата в залата за гражданите са разграничени от тези на съветниците. Съветът може да реши някои от заседанията или части от тях да се провеждат при закрити врати.

(2) Гражданите могат да се изказват, да отправят питания, становища и предложения от компетентността на общинския съвет, кмета или общинската администрация, представляващи обществен интерес, внесени писмено в канцеларията на общинския съвет и да получават отговори на следващото заседание на общинския съвет.

(3) Гражданите могат да се изказват, да отправят питания, становища и предложения на самото заседание след решение на Общинския съвет, взето с обикновено мнозинство.

          Чл.32. При обсъждане на въпроси, с особена важност и при голям граждански интерес, заседанието може да се излъчва изцяло или частично по средствата за масова информация. Решение за пряко излъчване се взема от общинския съвет след явно гласуване с обикновено мнозинство /от присъстващите/.

          Чл.33.(1) За всяко заседание на общинския съвет се води протокол, който се оформя в 7 дневен срок от деня на заседанието и се подписва от председателя на съвета и водещия протокола.

(2) В протокола се вписва пълния текст на  изказванията, начина на гласуване и всички взети решения по обсъждани въпроси. За водене на протокола се допуска ползване на магнетофонен запис. Всички писмени материали, предоставени на заседанието се прилагат към протокола и се считат за неразделна част от него. Магнетофонният запис се съхранява 1 /една/ година след заседанието.

(3) Съветниците имат право в 7 дневен срок от деня на заседанието да прегледат протокола и да поискат поправки в него. При спор въпросът се решава от общинския съвет на следващото заседание.

(4) Всяка политическа партия,  представена в Общинския съвет получава копие от протокола в 14 дневен срок от заседанието .

          V.ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ МЕЖДУ ОБЩИНСКАТА  АДМИНИСТРАЦИЯ И ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

 

          Чл.34.(1) Общинската администрация подпомага дейността на общинския съвет като осигурява : 

1.организацията на заседанията, изготвяне на материали и проекторешения и изпращането им на общинските съветници, на областния управител и други заинтересовани лица;

2.организиране на срещи на съветниците с населението;

3.организационно подпомагане на комисиите при провеждане на заседанията, при проучване на отделни проблеми и подготвяне на предложения до общинския съвет, при осъществяването на взаимодействието между различните комисии;

4.организирането на деловодната работа, съставянето на протокола от заседанието на съвета и съхранението му, водене на отчет на решенията на общинския съвет.

(2) Общинският съвет няма самостоятелен щат. Неговата дейност се подпомага и осигурява от общинската администрация.

(3) В структурата на общинската администрация се създава звено, което подпомага и осигурява работата на общинския съвет. Служителите в звеното се назначават и освобождават от Кмета на общината по предложение на председателя на общинския съвет /съгласувано с председателите на комисии/.

(4) Общинският съвет има гласуван бюджет, като част от бюджета на Община Поморие. С него се разпорежда Председателя  на Общинския съвет, по утвърдена схема за разходите, като докладва на заседание изразходваните средства на всеки шест месеца.

           Чл.35.Кметът на общината осигурява експертното и организационно-техническото обслужване на Общинския съвет, като определя в устройствения правилник на общинската администрация задълженията на нейните служители. Конкретните задължения на служителите, свързани с подпомагане дейността на съвета и неговите комисии, се определят в длъжностните им характеристики от кмета на общината, съгласувано с председателя на Общинския съвет.

          Чл.36.Кметът на Общината изпраща на Общинския съвет административните актове, както и договорите, и техните изменения и допълнения, издадени в изпълнение на актовете, приети от съвета, в тридневен срок от издаването или подписването им.

          Чл.37.Общинският съвет може да отменя административните актове, издадени от кмета на общината, които противоречат на актове, приети от съвета, в 14-дневен срок от получаването им. В същия срок съветът може да оспорва незаконосъобразните административни актове, издадени от кмета на общината, пред съответния административен съд.           

               VІ.  КОМИСИИ НА ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТ

          Чл.38.Общинският съвет избира от състава на своите съветници постоянни и временни комисии. В своята дейност те могат да бъдат подпомагани  от консултанти  и специалисти  по разглежданите въпроси след решение на общинския съвет и сключване на договор с кмета на общината.

          Чл.39.(1)Постоянните и временни комисии имат за задача:

1.да проучват потребностите на населението в съответната област и да правят предложения за решаване на проблемите;

2.да подпомагат общинския съвет при подготовката на решения по въпроси, внесени за обсъждане и решаване;

3.да осъществяват контрол за изпълнение на решенията на общинския съвет.

(2) Гражданите и юридически лица могат да внасят писмени предложения и становища в комисиите на Общинския съвет.

          Чл.40 (1) Постоянните комисии са в състав от седем до девет общински съветници, а временните в състав от трима до седем общински съветници.

(2) Ръководството на всяка комисия се състои от председател, избран от общинския съвет и секретар,  избран от самата комисия.

          Чл.41.(1) Постоянните комисии се свикват на заседание от председателите им, а в тяхно отсъствие от секретарите на комисиите.  При свикване се уведомяват членовете на постоянната комисия, председателят на Общински съвет и  вносителят на материалите  и  заинтересованите лица по преценка на председателя на комисията. Заседанията се провеждат от 16.00 часа в делничен ден. Заседанията се провеждат от 16.00 часа в делничен ден.

          (2) При разглеждането на материали, задължително  присъства неговият вносител  или определен от него представител. Материали, чийто вносители отсъстват от заседание на ПК, не се разглеждат. Постоянната комисия може с решение или при необходимост да допусне разглеждането на материала и при  отсъствие на вносителя, респективно негов представител.

          (3) Постъпилите предложения, сигнали, жалби и молби от граждани, обществени организации, търговски дружества, НПО, институции и др. се разглеждат   от съответната водеща комисия, която ги  внася за разглеждане от ОС  със становище и проект за решение.

          Чл.42.Заседанията на постоянните комисии са законни, ако на тях присъстват повече от  половината им членове – общински съветници. Решенията се вземат с обикновено мнозинство от общия брой на членовете съветници в комисията.

          Чл.43.(1) За заседанията на комисиите се води протокол, в който се отразяват предложенията, разискванията и приетите решения.

          (2)  Протоколът се подписва от председателстващия заседанието и всички присъстващи членове на комисията и се съхранява при председателя на съвета.

          (3)  Представените по разисквани въпроси материали, документи, експертни оценки, проучвания и други се описват в протокола.

          Чл.44.(1) Временните комисии се създават за конкретно определени случаи и се прекратяват след отпадане на необходимостта от съществуването им.

(2) Временните комисии осъществяват своята дейност съобразно предвидените по-горе правила за постоянните комисии.

         Чл.45. Общинският съвет образува следните постоянни комисии:

КОМИСИЯ ПО ЗАКОННОСТ И ОБЩЕСТВЕН РЕД – контрол върху дейността и актовете на общинската администрация, опазване на обществения ред, безопасност на движението, охрана на полските имоти.

КОМИСИЯ ПО ОБРАЗОВАНИЕ, КУЛТУРА, ВЕРОИЗПОВЕДАНИЯ, ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ И СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА – предучилищно възпитание, начално, основно и средно образование, читалища, библиотеки, музеи, ритуали, местни традиции и обичаи, културни паметници, както и амбулаторно, поликлинично и болнично обслужване, здравна профилактика, санитарно-хигиенни дейности; социални грижи и помощи, социално жилищно задоволяване.

КОМИСИЯ ПО УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА, СТРОИТЕЛСТВО, ОКОЛНА СРЕДА       И ОБЩИНСКА  СОБСТВЕНОСТ – устройство и развитие на територията на населените места, благоустройство, водоснабдяване, канализация, електрификация, телефонизация, транспорт. Управление на общинските фондове за опазване на околната среда, информиране на населението за състоянието на околната среда, както и придобиване, стопанисване, управление  и разпореждане с общинско имущество, създаване, преобразуване и прекратяване на дружества и предприятия с общинско имущество, приватизация на дружества или обособени техни части, следприватизационнен контрол, жилищна политика. Подпомага Общинския съвет за законосъобразното прилагане на Закона за собствеността и ползване на земеделските земи, и на Закона за горите.

КОМИСИЯ ПО ФИНАНСИ И ЕВРОПЕЙСКА ИНТЕГРАЦИЯ – годишен бюджет на общината, местни данъци и такси; усвояване на средства от европейските фондове.

КОМИСИЯ ПО ТУРИЗЪМ, ТЪРГОВИЯ,  СПОРТ, МЛАДЕЖКИ ДЕЙНОСТИ И  ОСНОВНИ  ПОМИНЪЦИ – стопански туризъм във всичките му форми, развитие на спорта и отдиха, селско стопанство, горско стопанство,соларство, лов и риболов.

                VІІ. ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ

 

          Чл.46 (1) Пълномощията на общинския съветник възникват от деня  на полагане на клетва по чл.32, ал.1 от ЗМСМА и се прекратяват с изтичането на срока на пълномощията на общинския съвет.

(2) Всеки общински съветник получава служебна карта, с която се легитимира.

(3) Пълномощията на общинския съветник се прекратяват предсрочно:

1.при поставяне под запрещение.

2.когато съветникът е осъден с влязла в сила присъда на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер.

3.при подаване на оставка чрез председателя на Общински съвет до общинската избирателна комисия.

4.при избирането му за народен представител, министър, областен управител или кмет, при назначаването му за зам.-министър, заместник-областен управител, зам.-кмет, кметски наместник или на щатна длъжност в съответната общинска администрация. 

5.Когато, без да е уведомил писмено председателя на Общински съвет за неучастието си в заседанието на съвета по уважителни причини – служебна ангажираност, отсъствие от страната, заболяване и други,  не участва в три поредни  или в общо пет заседания на Общинския съвет през годината.

6.при трайна фактическа невъзможност да изпълнява задълженията си поради заболяване за повече от 6 месеца.

7.при извършване на административно – териториални промени, водещи до промяна на постоянния му адрес извън територията на общината.

8.при извършване на административно – териториални промени, водещи до закриване на общината.

9.при избирането или при назначаването му за член на управителен, надзорен или контролен съвет, съвет на директорите,  контрольор, управител, прокурист, търговски пълномощник, синдик или ликвидатор на търговски дружества с общинско участие, или директор на Общинско предприятие по Закона за общинската собственост, както и при заемането на длъжност, като общински съветник или подобна длъжност в друга държава – членка на Европейския съюз.

10.при неизпълнение на задълженията си по чл. 34 ал. 6 от ЗМСМА.

11. При влизане в сила на акт, с който е установен конфликт на интереси по Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси.

12. При установяване на неизбираемост.

13. При смърт.

(4) В случаите по чл.46, ал.3, т.3 от този правилник в три дневен срок от подаването на оставката, председателят на общинския съвет я изпраща на Общинска избирателна комисия  по компетентност.               

(5) Обстоятелствата по чл.46, ал.3 от този правилник се установяват с документи, издадени от компетентен органи, които се изпращат на общинската избирателна комисия н тридневен срок от издаването им.

(6) В тридневен срок от получаване на документите, удостоверяващи обстоятелствата по чл.46, ал.3, т.3, 5, 6 и 10 от този правилник, Общинската избирателна комисия  уведомява общинският съветник, който може да направи писмено възражение през комисията в тридневен срок от уведомяването му. В тридневен срок от изтичане на срока за възражения ОИК приема решение. Когато установи, че обстоятелствата за прекратяване на пълномощията са налице ОИК прекратява пълномощията на общинския съветник, обявява за избран за общински съветник следващия в листата кандидат.

(7) В тридневен срок от получаване на документите, удостоверяващи обстоятелствата по чл.46, ал.3, т.1, 2, 4, 7, 8, 9, 11, 12 и 13 ОИК обявява за избран за общински съветник следващия в листата кандидат.

         Чл.47. Общинският съветник не може да бъде избиран в състава на повече от три  комисии  и в ръководството на повече от една. Той може да участва в състава на временни комисии без ограничения.

        Чл.48.  Общинските съветници могат да отсъстват от заседанието на съвета и постоянните комисии само по уважителни причини, за което са длъжни да уведомяват писмено председателя на съвета, респективно този на съответната комисия.

        Чл.49. Общинският съветник има право:

          1. Да бъде избиран в състава на постоянните и временни комисии в съвета

2.да предлага включването в дневния ред на заседанието на общинския съвет разглеждането на въпроси, от компетентността на съвета, и да внася проекти за решения;

3.да участва в обсъждането и решаването на всички въпроси от компетентността на съвета;

4.да отправя питания към кмета.

          Чл.50.(1) Общинските съветници отправят питания в писмена форма към кмета чрез председателя на съвета, като посочват дали желаят писмен или устен отговор.

(2) Председателят уведомява кмета и огласява постъпилите питания в началото на всяко заседание преди разглеждане на дневния ред.

(3) На питането се отговаря устно или писмено на следващото заседание, освен ако съветът не реши друго.

(4)Постъпилите писмени отговори на питания се оповестяват от председателя на съвета на следващото заседание преди разглеждането на дневния ред.

(5) Питането или отговорът по него не се огласява, когато общинският съветник отправил питането, отсъства.

          Чл.51.(1) Питанията трябва да са конкретно формулирани и да не съдържат становища и  коментари по съществото на поставения въпрос.

(2) Питанията не могат да третират въпроси, излизащи извън дейността и компетенциите  на общинския съвет и кмета.

(3) Контролът по допустимостта на питанията се осъществява от председателя.

         Чл.52. Отговорите на питания не се разискват. Питащият съветник има право да изрази удовлетворение или неудовлетворение от отговора и мотивите за това в рамките на три минути.

        Чл.53. (1) Кметът на общината, неговите заместници,  секретарят на общината,  всеки директор на дирекция в общинската администрация и  кметовете на кметства  са длъжни да приемат незабавно общинските съветници, да отговарят на интересуващи ги въпроси от обществен характер и да им предоставят необходимата информация. На писмено поставените от съветниците въпроси посочените лица са задължени да отговарят най-късно в едноседмичен срок, също писмено.

        (2) Държавните органи, стопанските и обществените организации са  длъжни да оказват съдействие на общинския съветник, както и да му предоставят сведения и документи, които са му необходими във връзка с дейността му на съветник, освен когато те съставляват класифицирана информация, представляваща държавна или служебна тайна.

          Чл.54. Когато общинският съветник препятства работата на заседанията или нарушава установения от този правилник ред, председателят на  съвета има право да налага:

1.забележка;

2.отнемане на думата;

3.отстраняване от заседанието до следващото гласуване с решение на общинския съвет.

          Чл.55(1) Общинският съветник получава неплатен отпуск, който му се зачита за трудов стаж, за времето през което е зает във връзка с дейността си на съветник.

          (2) Заетостта в дейностите на общинския съвет се удостоверява с поканата за заседание или със служебна бележка, подписана от председателя на съвета.

          (3) Общинските съветници получават месечно възнаграждение за участието си в заседания на Общинския съвет и заседания на постоянните комисии в размер на 60 на сто от средната брутна работна заплата  в общинската администрация за последния месец  от предходното тримесечие.

 (4)  Разходите по предходните алинеи, заплатите на председателя на съвета, на заместник-председателя,  както и пътните, и други разходи, направени от общинските съветници във връзка с работата им в съвета, се поемат от общинския бюджет.

(5)Общинският съветник не може да бъде член на управителен, надзорен или контролен съвет, съвет на директорите, контрольор, управител, прокурист, търговски пълномощник, синдик или ликвидатор на търговски дружества с общинско участие, или директор на общинско предприятие по закона за общинската собственост.

(6) Общински съвет – Поморие открива със свое решение целева набирателна сметка.  

          Чл.56.(1) ) Общинските съветници могат да се обединяват по партии и коалиции и по професионален признак в групи за проучване на отделни въпроси, за внасяне на общи предложения, както и за осъществяване на контрол по изпълнението решенията на съвета. Групите следва да бъдат  с минимален брой – двама съветници.

(2) Всяка група общински съветници представя на председателя на Общинския съвет решение за образуването си, списъчен състав и името на ръководителя на групата. В групите могат  да се правят промени , за което писмено се уведомява председателят на съвета. Той обявява на заседание регистрираните групи съветници, ръководителите и промените в групите.

(3) Всеки общински съветник може да участва само в една група съветници.

(4) Председателите на групите съветници подпомагат консултативно председателя на Общинския съвет.

         Чл.57.Общинският съветник не може да участвува при вземане на решения, когато се отнася до негови имуществени интереси или интереси на  съпруг и роднини по права и по съребрена линия до четвърта степен включително и по сватовство до втора степен включително.

         Чл.58.Общинският съветник е длъжен:

1.Да присъства на заседанията на общинския съвет и на постоянните комисии в които е избран и да участва в решаването на разглежданите  въпроси.

2.Да поддържа връзки с избирателите и да ги информира за дейността и решенията на Общинския съвет. 

3.При неизпълнение на задълженията си по ал.1 без уважителни причини от възнаграждението на общинския съветник се удържат средства в размер на 50 лева. При неучастие на общински съветник в процедурите на поименно гласуване на повече от 1/5 от точките от дневния ред на заседанието, които изискват такова гласуване, месечното базово възнаграждение по чл.55, ал.3 се намалява с една трета. Санкциите не могат да надвишават размера на общото месечно възнаграждение.

4.Възнаграждението на общинските съветници се заплаща всеки месец, след представена справка за участие в заседанията от председателя на общинския съвет.

          VІІІ. МЕЖДУНАРОДНИ ВРЪЗКИ  И ВРЪЗКИ С ОБЩЕСТВЕНОСТТА

 

          Чл.59.(1) За поддържане на връзки с избирателите общинският съвет определя приемен ден и час на общинските съветници в приемната на общинския съвет.

(2) Гражданите се приемат от  общинските съветници.

(3) Постъпилите писмени предложения и становища от граждани, и юридически лица се завеждат в деловодството на общинския съвет.

(4) Председателят на общинския съвет разпределя постъпилите  предложения по ал. 3 на съответната водеща комисия.

(5)  По разглежданите въпроси, комисиите приемат доклади, становища, предложения и препоръки, които се предават в общинския съвет и на съответните заинтересувани лица.

          Чл.60. Временни приемни се откриват и в други селища на общината в помещения, осигурени от кмета на кметството или кметските наместници.

          Чл.61.(1) Председателят на общинския съвет, председателите на комисии и упълномощени представители на политическите партии в съвета имат право да ползват местните средства за масова информация веднъж месечно.

(2) Взаимоотношенията с ръководителите на средствата за масова информация се уреждат с договор, утвърден от общинския съвет и сключен с кмета на общината.

(3) Заплащането по ал.1 става от бюджета на общинския съвет.

Чл.62. Международните връзки на Общински съвет се осъществяват от председателя на съвета и председателския съвет.

              ІХ. КМЕТОВЕ И ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ

Чл.63. Правомощията на кмет на община, кметове на кметства и кметски наместници, организацията, редът на дейност, функциите и числеността на всяко административно звено се определят с устройствен правилник по реда на чл.11 от Закона за администрацията в едномесечен срок от приемането на този правилник, но не повече от три месеца.

              Х. ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

 

§ 1. Този Правилник се приема на основание чл.21, ал.3 от Закона за местното самоуправление и местната администрация.

§ 2. Този Правилник и решенията, съставляващи неразделна част от него, могат да се изменят по предложение на Председателя на Общинския съвет  или по искане на 1/5 от общинските съветници. Решенията за приемане изменението и допълнението на Правилника  и решенията към него се вземат с мнозинство повече от половината от общия брой на общинските съветници с явно гласуване.

§ 3.Присъстващите в залата следва да изключат мобилните си телефони по време на заседание на общинския съвет. При нарушение председателят налага глоба в размер на 10 лева.

§ 4. По процедурни и други въпроси, неуредени с настоящия правилник,  съветът приема отделни решения съгласно ЗМСМА.

          Правилникът е приет с Решение №  4/24.11.2001г. на заседание на Общински съвет – Поморие проведено на 24.11.2011г. и е подпечатан с общинския печат.

                    Председател на Общински съвет

                                     Поморие: /п/

                                                                   /д-р Милена Енева/

Правилник ОС-Поморие